Uz Latvijas ceļiem atsākusies motosezona – ir pirmie cietušie

Pavasarīgi laikapstākļi un īsā ziema bez sniega daudzus jau mudinājusi atsākt motosezonu. To apliecina gan apdrošināšanas sabiedrības dati par motocikliem iegādātajām OCTA polisēm, gan Valsts policijas informācija – šogad jau notikuši 10 ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīts mototransports, no tiem septiņos cietuši seši motociklisti, bet viens gājis bojā.


Kā liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) dati, 2016. gadā vidēji tika apdrošināts tikai katras otrais, bet no maija līdz oktobrim jau gandrīz 100% no tehniskā kārtībā esošajiem motocikliem un tricikliem. Apdrošināšanas sabiedrības prakse liecina, ka, lai gan mototransporta sezona tradicionāli tiek atklāta aprīļa beigās, kad motociklu OCTA polises tiek pirktas visaktīvāk, šogad pirmo OCTA polisi motociklam apdrošināšanas sabiedrība izsniedza jau janvārī. Savukārt 2016. gadā tieši aprīlī piedzīvots rekordaugsts motociklu OCTA polišu pārdošanas apjoms, kad kopumā tika pārdotas 7625 polises. Līdzīga tendence prognozējama arī šogad. Apdrošinātājs prognozē, ka līdz ar martu un aprīli mototransportam iegādāto OCTA skaits pieaugs pat piecas reizes.


“Ņemot vērā, ka aktīvā motosezona parasti ilgst apmēram pusgadu, vidēji arī 50% braucēju OCTA polises mēdz iegādāties uz sešiem mēnešiem. Taču pēdējos gados vērojama motociklu īpašnieku arvien augstāka aktivitāte, un prakse rāda, ka aizvien biežāk motobraucēji izlemj iegādāties OCTA polisi visam gadam. Tas, protams, ir saistīts ar siltajiem ziemas periodiem un ātro pavasara iestāšanos, kā dēļ kaislīgākie motofani faktisko sezonu steidz pagarināt, vai atsākt daudz agrāk. Tāpat arī to, ka OCTA polises cena uz gadu ir izdevīgāka, nekā uz trīs mēnešiem vai pusgadu, kad vidēji viena apdrošināšanas diena izmaksā dārgāk,” norāda Ritvars Heniņš, apdrošināšanas sabiedrības Riska parakstīšanas departamenta vadītājs.


Saskaņā ar CSDD datiem Latvijā līdz 2017. gada janvārim reģistrēti 20 329 motocikli un tricikli. “Lielākā daļa moto entuziastu rudenī motociklu noliek “atpūsties”. Pavasarī tam pēc ilgstošas dīkstāves nepieciešamas attiecīgas pārbaudes, vispārējā tehniskā stāvokļa novērtējums un sagatavošana, lai sezonas pirmie braucieni būtu droši un bez lieka riska,” atgādina Ritvars Heniņš. Kā norāda apdrošinātājs, visvairāk motocikli tiek apdrošināti pavasarī, kad kopumā tiek iegādāti aptuveni 50% no visām gada laikā izsniegtajām polisēm.


Apdrošināšanas sabiedrība iesaka:

• Ceļu segums pēc ziemas daudzviet vēl nav pilnībā sakopts – uz tā var būt sakrājušies putekļi un izveidojušās bīstamas bedres, kas var kļūt par cēloni negadījumam ar motociklu. 

• Dodoties ceļā, jāpievērš uzmanība gaisa temperatūrai, jo motocikla riepa nodrošina pienācīgu saķeri tad, ja asfalta temperatūra ir vismaz +8 grādi. Tikai šādā intervālā riepas nodrošina optimālo saķeri. Ja temperatūra ir zemāka, saķere pasliktinās, īpaši – ja asfalts ir mitrs.

• Ieteicams pārbaudīt sava motocikla riepu stāvokli – ja tām pa ziemu nav nācies piedzīvot krasas temperatūras maiņas, riepas kalpos līdz pat piecām sezonām. Gadījumā, ja jūsu transporta līdzeklim riepas ir vecākas, tās noteikti jānomaina. 

• Svarīgi izvēlēties drošu apģērbu un aizsargekipējumu – apavus ar cietu zoli, bikses no bieza auduma vai ādas kombinezonu. Tāpat svarīgi iegādāties arī ērtu un visiem drošības apsvērumiem atbilstošu ķiveri.

AutoMoto